alt14-15 березня 2013 року у стінах педагогічного вишу відбулася довгоочікувана та незабутня Міжнародна науково-практична конференція «Управлінські компетенції викладача вищої школи».
Це перша конференція такого тематичного напряму, ідея її проведення виникла в рамках опрацювання науково-дослідної роботи «Формування управлінських компетенцій викладача вищої школи», що виконується в НПУ імені М.П.Драгоманова на замовлення МОНМС України (науковий керівник – академік Віктор Андрущенко, відповідальний секретар – професор Галина Нестеренко).
Галина_Олегівна.JPG
Незважаючи на новизну, проблематика знайшла жвавий відгук у громадськості, - що підтвердило актуальність виокремленого напрямку. Понад 120 заявок, учасники з Бєларусі, Росії, Казахстану, Польщі, Німеччини, США, інших країн світу, динамічна зміна обговорень, тренінгів, творчих конкурсів і неформального спілкування за кавою, - все це було яскраво представлено під час конференції.
Як же проходила ця подія?
Привітавши всіх присутніх з початком нового творчого напрямку, Володимир Павлович Бех, перший проректор НПУ імені М.П.Драгоманова, доктор філософських наук, професор, – проголосив конференцію відкритою. Як викладач, давно знайомий із загальними закономірностями управління і як директор Інституту управління та економіки освіти НПУ імені М.П.Драгоманова, у своєму привітанні В.Бех звернув увагу на актуальність піднятої проблематики і на важливість для кожного викладача виявляти і розвивати організаційно-управлінські аспекти своєї професійної діяльності.
Изображение_2465.jpg

Після запального слова Володимира Беха, публіка мала нагоду почути вітальне слово від Посольства Російської Федерації в Україні, Ірини Царьової, заступника начальника Представництва Росспівпраці в Україні.
IMG_0847.JPG
Цікаві аспекти ролі викладача в інтернаціоналізації вищої освіти, розкрила гостя з Польщі, Анна Снігульська-Вах, директор відділу міжнародних зв’язків Університету єврорегіональної економіки ім. Альчіде де Гаспері (Юзефов-Варшава, Польща).
Польща.JPG

Не залишило байдужою аудиторію і питання пов’язане з управління науково-дослідною діяльністю університету, що виніс на розгляд Богдан Буяк, проректор з наукової роботи та міжнародного співробітництва Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка, кандидат історичних наук, доцент.
Своєю присутністю порадувала давній та добрий друг педагогічного вишу Оксана Мариновська, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського обласного інституту, яка зупинилась на питаннях аксіологічних засад самоорганізації викладача вищого навчального закладу.
Мариновська.JPG
Актуальні питання пов’язані з результатами моніторингу соцієтальних змін українського суспільства (1993-2013): контекст управління та освіти підняв на обговорення Едуард Афонін, доктор соціологічних наук, професор, професор кафедри державної політики та управління політичними процесами Національної академії державного управління при Президентові України, Заслужений діяч науки і техніки України
Олена Козлова, кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки вищої школи та педагогічного менеджменту, заступник директора Інституту педагогіки і психології, яка завітала із Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, подала на обговорення питання компетентності викладача вищої школи як менеджера інновацій
Гостя з Росії, Марина Вєтхова-Забіяко, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри психолого-педагогічних наук Челябінського педагогічного університету, докторант кафедри анатомії, фізіології людини і тварин, зупинилась на розгляді комплексного (психолого-психофізіологічного) підходу при оцінці управлінських особливостей особистості.
Всі питання та ідеї, що звучали з уст президії спонукали аудиторію до активного обговорення та участі у дискусії.
Після завершення пленарного засідання естафету було передано відомим тренерам, які і розпочали практичну частину програми конференції, а саме, учасникам було запропоновано відвідати інтерактивні тренінги та майстер-класи.
Першим з тренінгів, який дав можливість учасникам на мить перенестись в навчальний процес, став тест-тренінг «Оцінювання ефективності навчальної діяльності: процедури та техніки», модератором якого виступала Зоя Гаркавенко, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник УНМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України.
Своєю харизмою та «компетентнісною жилою» завоював увагу учасників доктор соціологічних наук, професор, професор кафедри державної політики та управління політичними процесами Національної академії державного управління при Президентові України Едуард Афонін, який провів тренінг «Психосоціальна діагностика особистості як фактор мотивації студентів».
Цікаві постулати та принципи взаємовідносин між людьми заполонили учасників на майстер-класі «Теорія ігор у формуванні культури довіри і співпраці», модератором якого виступала Олена Пугачова, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті НПУ імені М.П.Драгоманова.
Другого дня в рамках секційних засідань учасники обговорили актуальні питання компетентнісного наповнення професійної діяльності викладача, розглянули проблему участі викладачів в управлінні освітою та зосередили свою увагу на розгляді основних аспектів самоменеджменту викладача вищої школи.
Конференція цим не закінчилась, адже вже о 14.00 відбулося засідання круглого столу, модераторами якого виступали Микола Михайліченко, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри управління, інформаційно-аналітичної діяльності та євроінтеграції НПУ імені М.П.Драгоманова та Галина Гордієнко, доцент кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті НПУ імені М.П.Драгоманова.
Зібралися представники Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України, директори ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації, керівники структурних підрозділів університетів, працівників приймальних комісій. Обговоривши питання умов прийому до вищих навчальних закладів; розроблення власних правил прийому та порядок їхнього затвердження; концептуальні проблеми роботи приймальних комісій та шляхи їхнього вирішення; інноваційні та інтерактивні підходи до профорієнтації абітурієнтів, всі учасники круглого cтолу отримали сертифікати про участь.
В рамках конференції також було організовано творчий конкурс для старшокласників «Інформаційна підтримка управлінської діяльності», де взяли участь 5 команд зі шкіл Києва та Київської області. Учням було запропоновано презентувати себе та навчальний заклад, в якому навчаються, розв’язати кросворд, підготовлений студенткою І-го курсу спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність» (Альона Мініч), підготувати доповідь на тему: «Яким я бачу майбутнє інформаційної діяльності та технологій». Завершальним етапом став «Візуальний конкурс для старшокласників або питання суперникам».
Після того, як учні показали свій неосяжний потенціал, вони мали можливість почастувати за солодким столом. Тим часом, журі в складі Наталії Отрох, Любов Бондарєвої та Світлани Благодєтєлєвої-Вовк, сумлінно підраховували бали та визначали переможців. Проф. Галиною Нестеренко, завідувачем кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті, яка є випусковою для студентів спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність», було вручено дипломи переможцям за їх високий рівень ерудиції, кмітливість, винахідливість та креативність мислення. Всі інші учасники отримали сертифікати про участь, а школам, яких представляли учні – передано грамоти за підтримку інформатизації соціуму та участь у конкурсі «Інформаційна підтримка управлінської діяльності»
Ось такими захопливими та насиченими були два дні конференції.
Всі очні учасники конференції отримали сертифікати участі та збірку матеріалів. Оргкомітет конференції на кілька днів бере «тайм-аут» та обіцяє всім учасникам, які не мали можливості особисто отримати збірку, найближчим часом надіслати її на поштову адресу, вказану в заявках.
Тож висловлюємо щиру подяку студентам стаціонару спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність», всім-всім викладачам кафедри та залученим зовнішнім помічникам, зокрема персоналу видавництва, відділу маркетингу та головному завгоспу Центрально корпусу НПУ імені М.П.Драгоманова, за їх розуміння, терпіння та активну участь у проведенні заходу.
   

Контакти  

 

Дирекція

+38(098)927-48-48
+38(044)235-95-89

Приймальна комісія

+38(098)927-48-48
+38(044)230-92-87

 

nnippk@npu.edu.ua

   

Науково-методична рада  

   

Вчена рада  

   
© Навчально-науковий інститут неперервної освіти